29. Inside your fridge


Ja, vi har mycket intryckt där. Fast vi lyckas alltid tömma det. Nej vi är inte tjocka.

28. Light



27. Lunch


Ingen vidare lunch här inte. Så gåre när halsen/lungorna kollapsat.

92


Den där ser jag i mitt framtida hem.


26. Colour



25. Something your made


Hittade inget annat. Letade lite efter teckningar från när jag var liten men icke.

Nu har jag varit duktig och uppdaterat min "bloggdagbok". Har liksom varit ganska avslagen pga min influensa(som för övrigt rekordmånga har drabbats av) och bloggen har inte varit första prioritet denna vecka. Dagarna har bestått av snor, snyta, nässpray, film, sova, mer film, super mario, bli frisk. Ja.. typ det.


24. Guilty pleasure


Jag mår verkligen bra när jag får städa, rensa, lägga i ordning eller bara titta över vad jag har i min ägo. Ett exempel är ju nu när jag köpt en ny smyckeslåda. Perfekt tillfälle att rensa och lägga i ordning.

88


Förutom att jag äntligen fick den kompletta Dave Pelzer bokserien idag, så slösade jag lite av mina presentkort på denna fina låda. Jag tänker denna på min fina vita byrå tillsammans med mina karamellskålar med ringar och silver i. Så glad!

23. Something old


När jag var liten älskade jag My little Pony. Detta halsband hade jag på mig ofta, jag har det på typ alla skolfoton upp till typ trean? Och jag ska ALDRIG slänga det.

86

Hur fint är det inte att äntligen få pussa på babypoop (Mitt smågalna/småsöta smeknamn på Oskar) igen? Min fina.

Imorgon tar vi en tripp till Nkpg och spenderar de enda pengar jag har, presentkort. Vill bli frisk så jag kan jobba! Blir galen av att bara gå hemma!


22. Your shoes


Här ser vi en liten, liten del av min skosamling. Och de typer av skor jag har. Converse, svarta skor/kängor och kilklackar. Sen har jag väl ett eller två par som inte är av dessa tre sorter. Men men.

84

Sitter med min söndersnytna näsa och drömmer mig bort (då jag är inne i en period där jag verkligen bara tänker på saker som: London, Göteborg, polisyrket och såntdär fint ni vet.) när jag letar efter bra lampor på nätet. Vill ha ett Hollywood-sminkbord med små lampor runt om spegeln. Mmm... life is good.

21. Reflexion





82

Sitter med anteckningsblock och karta och prickar för vilka affärer och gator jag ska till i London. Converse, Urban, Office.. I´m in heaven. Jag kommer gå crazy bananas där. Men vad gör det om 100 år.

81

Idag har jag, trots min tunga förkylning, rensat kläder till fördömelse. Skönt. Garderoben ser rätt tom ut nu jämfört med förut.

Oskarpojken är bortrest till Öland den här veckan. Blä. Dumma.


20. Someone you love


Eftersom varken Oskar, Jonna eller mamma är här idag så får katten bli offer, igen. But I do love her you know. She´s my baby! *Kurrkurr*

19. Sweet


Tänkte och tänkte och tänkte, och detta blev resultatet.

77

Sjuk som ett jag vet inte vad. It's sucks so hard! Är verkligen som en man när jag är sjuk, helt värdelös och gnällig. Just so you guys know!


18. Something you bought


Tog en snabbsväng till Hageby igår med mamman. Spenderade mina fint ihopsamplade tillgodokuponger (?) på sånadär basickläder. Ni vet, leggins, en vanlig svart klänning. Sånt som inte är jättekul att köpa men ändå sånt som man behöver. Betalade inte ett öre för det så..

17. Water


0 inspiration till denna bild. Men men. Ikväll är det fredagsmys med 3rätters.

16. Morning


God morgon världen. Iväg och jobba. Inte alls avundsjuk på min katt som får ligga kvar.

73

Privatmeddelande: "Jonna, jag saknar dig min vän."


72


"Människan är en samlare.."

Idag rensade jag och Sophie bland alla saker hon sparat på sig under åren. Fick sno åt mig en liten portmonä som jag blev lite kär i. + lite annat fint. Imorgon är det jobb!

"Andras skräp mina skatter.."

alla ♥ dag


Oskar är bra fin. Vi hade sagt att vi inte skulle göra något speciellt i år, eller ge något till varandra. Ändå överraskar han mig med ett helt smörgåsbord av godsaker. Och en fin ros, bara för att. Snacka om att han gav mig skuldkänslor. Men jag har en plan. *mohaha*

Jag är väldigt glad över att jag fick spendera ännu en alla hjärtans dag med honom. Dock tycker jag att det alltid är alla hjärtans dag när jag är med honom. Haha, cheesie va?
 


15. Happiness


De tre Jennieskratt-stegen. Just to illustrate.

Den första är den här klassiska som jag tror många har, småskrattet. För mycket för fnitter, men lite anonymt ändå. Man låter ofta lite trög.

Den andra är den normala skrattet. (Ja, jag vet att bilden ser helt arrangerad och poserad ut, men som sagt. JUST TO ILLUSTRATE!) Jag låter som Bert and Ernie om jag får säga det själv. Jag må bara bra på många saker, men inte att skratta vackert.

Och till sist, gapskrattet. Iallafall en liten bit av det bli det. Jag har en tendens att svälja skrattet och bara utföra det med min kropp. Gubbar och har öppen mun, men det kommer knappt något ljud. Bara lite glupp. Men efter ett andetag kommer ett gällt och irriterande ljud. Sara mobbar alltid mig för mitt skratt.


14. Something your reading


Beställde ju hem en bibba böcker efter jul, däribland Anne Franks dagbok. Älskar böcker med riktiga historier.

69



13. In your bag


Ja, jag har en hel del.

- Mobil
- Hörlurar
- Glasögon
- Försvaret
- Vattenfalska
- Två askar med p-piller och bankdosa
- Plånbok
- Almenacka
- Solglasögon
- Kuvert med presentkort och rabatter
- Läkerol

Brukar också ha en liten nesesär med plåster, våtservetter osv.

12. Close-up


Min nyduschade kärlek.


11. Where you sleep


Idag har det hänt mycket. Åkte till Ikea och shoppade upp min första sponsrade flytta-hemifrån-pengar. Man får en hel del för 400 kronor. Både klädställning och köksgrejer. Sen flyttade jag och Zelda till mamma på heltid. Och på kvällen for jag ut på landet och mös med flickorna en stund. Fint!

 

10. Childhood


Här har vi en fin blandning av bilder på mig. Från bebis till student. Mest bilder ifrån 8-9an ser jag. Aja. Jag vet inte vad jag direkt ska säga om min barndom. Jag är glad över min barndom.

bebis - gula huset - plocka äpplen, päron, bär av olika slag i trädgården - mamma och pappa skiljdes - husbybacke - skönberga - spanien - leka häst - grusgropen - my little pony - turkiet - hejdå skönberga - hej berga - fin vänskap skapades - första kyssen - mycket läxor - fick uppleva typiska tjejproblem - alla hade sugmärken - klippte av mig håret - hejdå berga - jobba med gamla - hej nyströmska - ny klass - massa killar - ännu mera läxor - fester - bergabrudarmys - livskriser - london - 18 år - krogen - tatueringar - plugga - metaltown - skola skola - kreta - student och allt som hör där till - willys - återskapa band med vänner - now


64


Pyssel.

9. Daily Routine


Nu på vinterhalvåret går det inte en dag utan att jag tar på mig mina fårskinnstofflor. De är helt underbara! Jag ser dem lite som vintern foppatofflor. Otroligt fula, men jättesköna. Jag vet inte varför med, det känns lite Ronja Rövardotter över dem. Ni vet, när hon trampar ner i Stjärtnisse huset.

Resten av min dag (när jag är ledig) städar jag alltid, viker kläder, ser på någon film och spelar bakery story.

(Försök att inte observera min luddiga matta. Tofflorna och min fårullsfilt har en tendens att försöka yngla av sig.

62


Ser att det är många som tagit upp dip dye-trenden. Underbart. Saknar mina lila toppar! Dock tycker jag folk är lite fega. Visst är det fint med stilrent färgade hårtoppar, men kom igen. Ta i lite! Jag färgade typ en tredjedel av håret och jag ser att några bara har någon centimeter. Det ska ju synas! Jag ska ta upp trenden så fort jag vet vad jag ska göra med min kaluffs.

8. Your sky


Mer blå himmel och vår!

60

"Ta reda på vem du är och var dig själv i alla väder." - Dolly Parton

7. Favourite


My all time favourite. Mina oxblodsfärgade Converse.

Fashion against AIDS


Mmm, jag skulle gärna sponsra H&Ms kampanj om jag fick dessa i min ägo!

6. Makes you smile


Tyckte bilden blev riktigt fiffig. Den innehåller en fin samling av det som får mig att le.

- Fotografier
- Mina tjejer
- Min fina Oskar (och jag)
- Bam Margera och Ryan Dunn får representera min humor, typ Jackass and such
- Skrattbilder 

5. Something you wore


Den här underbara röda blåsan bar jag igår när vi slog klackarna i taket hos Geite. Fy vad roligt vi hade! Dock blev det ett par drinkar för mycket, så idag belönade jag mig själv med kinamat och en massa prat med Louise och Anna.

Nu är det fint.

4. Letterbox


Ikväll är Geite för heela slanten.

Melissa Horn

Jag har förlorat en tävling
Men vunnit ett val
Har bestämt att stå helt utanför
det där som jag blir ledsen av





3. Something you adore


Det finns mycket jag tycker om, som min katt och mina vänner ligger högt upp på listan. Men jag tänker lyfta fram något som jag skrivit om tidigare. Jag älskar fotografier och citat. Sånt som påminner en om varför man tycker som man gör och vilka som man verkligen vill ha i sina liv.

Och så tycker jag om polaroid.

52


"You know, sometimes when you see people every day, you forget to tell them how much they mean to you. So for the record, I think the three of you are such good people. And you make me a better person.. and I thank you for that." -
Susan Delfino

(Tänk att en serie som Desperate Housewives kan få en att bli så glad för det man har!)

Ibland så måste man ge, för att få.

Hurra!

Idag fick jag en uppenbarelse, jag vet nu vad jag ska göra med mitt liv. Men vem vet, jag kanske ändrar mig nästa vecka. Igen. 

2 mars åker jag och mannen till Götet också. Westside story.

2. Breakfast


Detta åt jag idag till frulle. Special K med filmjölk.

49


Tillåt mig att presentera min andra gråa katt, Simson. *fanfar*

Den här tjocka, sälliknande katten är en riktig hjärtekrossare. Han ska alltid sitta i allas knän och byter hela tiden. Och han har två personligheter. Ena dagen är han världens bästa katt, myser, pussas och bara är fin. Andra dagar vill han inte ens komma och hälsa på en när man kommer hem. Bitch. Dock tror alla mina vänner (inkl. jag) att om Simson skulle vara en människa så skulle han antaligen bete sig som... en blandning av Jonas Gardell och Ernst. Älskar blommor (att tugga på då) och är helt jobbig (snarkar, pratar). Vi kan dra slutsatsen att alla som kommer hit tror att vi har en homosexuell katt, då han också blev helt knasig/jätteledsen efter att Johan flyttade. Undrar vad dem gjorde...? 

1. You


Detta är jag, helt ofixad, i myskläder, oborstat hår. Just the way I like it.


Lyxa till det

Igår efter träningen så så kände jag för att lyxa lite för mig själv. Fixa naglar, smörja och bara njuta av att ha tränat. Tänkte ta tillfället i akt och visa vad just jag använder på min kropp. Jag är lite försiktig med att klafsa på mig massa kemikalier så jag använder mest naturliga produkter. Mest nu under vintern för då är min hud = Sahara öknen.

- Ansiktet: The Body Shops "Moringa Body Scrub" och efter Oriflames "Pure Nature Organic Blueberry and Lavender" med massa c-vitamin. Och man luktar blåbärsglass! + Försvarets är ett måste.

- Kroppen: Oriflame "Nature Olive and Bamboo" (Benen) och The Body Shop "Moringa Body Butter" (överkroppen)

- Naglar/tår: Just igår använde jag Depend "Nail Serum" och "Myr olja" och sen lackade jag med lite mörk gammalrosa.

Händer/fötter: Finns inget bättre än att smörja in nyfilade och nyfixade händer och fötter med lite Helosan. Jag tycker personligen att den luktar gott också!

 

 

RSS 2.0