När FA.G gör en glad

 
 

Den stora vilan - förvandligen


 

H

Frugan dissade bagge-landet för en helg och hälsade på mig. Hon bar också med sig gåvor i form av Jennievillha-saker. Det är ju inte många som är som hon. Firades gjorde det också.. som vanligt på helgerna. Nu är man rätt seg på crompan. Nästa helg spederar jag i Göteborg. Puss och hej vad bra.
 

Ni vet

Den där känslan man har i kroppen att allt kommer ordna sig, även om beskeden är många, tunga och svåra, jobbiga val måste tas. Men jag känner mig stark just nu, även om jag har en jäkligt fragil emalj efter krigen. Tack du styrkan. Deepness.

Jennie

fem saker jag älskar:
- min katt
- att längta till något
- människorna som är inristade i mitt hjärta
- att vara "hooked" på något
- buddhismen
 
 fem saker jag avskyr: 
- att inte veta vad som är "jag"
- orättvisor mot djur och natur
- snarkningar
- sura jäkla miner
- att jag inte längre bor i Göteborg
 
fem saker jag vill göra innan 2013 är slut: 
- tatuera mig
- resa
- bli förälskad
- hitta ett jobb/utbildning som för mig vidare i livet
- förhoppningsvis nå mitt mål med min träning
 
 fem länder jag har varit i: 
- England
- Turkiet
- Italien
- Spanien
- Norge

 fem personer som inspirerar mig: 
- buddah
- min faster
- jenna marbles
- jonnan
- hela min familj, alla medlemmar är unika och brinner för något
 
fem saker jag är bra på: 
- skratta åt det mesta
- tänka positivt
- dagdrömma
- att göra det jag verkligen tycker om
- laga krovstroganof
 
fem saker jag är dålig på:
- att fatta ironi
- hålla löften till mig själv
- att sluta kolla på Desperate Housewives
- berätta för de inristade hur mycket de betyder för mig
- att hålla inne känslor/grodor då det verkligen behövs hållas inne
 
 fem föremål jag inte skulle klara mig utan: 
- en bra serie
- mina glasögon/linser
- de inristade, återigen
- mina hörlurar
- och alltså musik

Dåligt

Mitt liv har fått ett litet gupp just nu. Jag har sett alla Big Bang Theory som finns tillgängliga.. och det kommer inga förrän på måndag!!! Vad ska jag göra nu? Bajs. Jag gillar inte detta klassiska "vänta en vecka till nästa avsnitt"-grejan alltså. Jag gillar att se maaaassa på rad. Problem.
 
Ni får njuta lite av denna sålänge. Jag önskar mig en "Bazinga"- tröja i julklapp.


Big Bang Sheldon


Det är sånna här kvällar och bilder som gör att jag skulle gärna konvertera om mig till en homosexuell man som var bosatt i L.A. 

Detta med sång

Ett fåtal gånger i mitt liv har jag stannat upp och lyssnat lite extra på en låt som verkar precis stämma in på tillvaron. När jag under min nyhittade fascination för fenomenet "Naken Miley Cyrus" lyssnade just på hennes låt så kunde jag inget annat än att hånle åt mig själv och tänka tillbaka på den sista fina stunderna i Göteborg. Roligt de där med sång. Och text. Och nakenhet.
 

"I love.."

Jag kärlekar dessa, och mina vänner som ser till att förrådet stays påfyllt. Puss på´t.

Ännu en gång tillbaka

Gick tillbaka till 19åriga Jennie för en dag. Kändes behövligt.
 

Tillbaka

För exakt ett år sedan hade sociologin precis börjat, jag bodde på Hisingen med faster och jag hade sådan ångest att jag lämnat Östergötland. Kände mig sjukt liten i Göteborg. Och nu ligger jag i sängen hemma i Söderköping och känner mig för stor för denna plats. Ångesten finns kvar. Ironin.

Boende

 
Här är mitt rum. Det bästa jag haft, och jag har haft många rum i mina dagar.
 
Fredag imorgon och jag ska ha en bra helg. Tack för mig.

Summering

Nu har man lämnat västkusten för denna del av livet. Men jag vill ju tillbaka, finns ju människor som biter sig fast i en. Oj vad jag vill tillbaka till just dem. Men, jag lyssnade på Merida och ändrade mitt öde litegrann. Dock förlorade jag en annan del av mitt liv i förändringen. Men det är väl sånt som innefattar förändringar, offrande och vinnande. Men jag och Zelda är glada för tillfället och vi ska minsann fortsätta med det. Just nu tar jag lite semester ifrån måsten och jag ska bara njuta av det. Men jag ska jobba på den där förändringen, och jag började med håret tydligen. Puss

RSS 2.0