286

Idag har jag sökt jobb. En liten inredningsbutik i Haga sökte extra personal som kunde jobba 15 timmar/veckan. Perfekt för en student som jag. Så tog mitt CV och pallra min rumpa dit. Sen får vi se.

Har precis avnjutit en hemlagad middag med prinsen. Gött med samboliv.


285

Min faster har världens finaste inredningsstil. Hon får gärna inreda mitt egna hem sen. Här är lite snapshots.


284

Blev lite mer shopping idag. För Oskar. iPad och Converse. Lille putten. Ikväll ska vi bara mysa. Så mycket som vi gått idag så behöver vi mysa. Till skolan, igenom Haga, handla och köpa iPad. Ja, imorgon har vi inget planerat. Men är det som vädret idag så gör det inget.

Så nu är småpladdret över. Over and out.


283

Hemma och trött. Tänk att detta är hemma nu. Hisingen i Göteborg.

Idag gjorde vi som planerat. Gjorde Nordstan. Tänkte att jag inte skulle shoppa för mycket loss. Ett par välbehövda jeans, vitt lack och gröna leggins blev rätt bra för både mig och plånkan. Dock brast den planen för några minuter sen, då jag beställde hem studiematerial för 1500:-. Men men, det är ett måste. Oskar däremot fick med sig en hel garderob hem. Men så fin han kommer bli till skolstarten.

När vi kom hem så överraskade fastern oss med en picknick från Göteborgs bästa utsikt. En fin dag helt enkelt.


282

Ger upp att försöka sova nu. Har haft den värsta kvällen/natten. Ångest, panikattacker, gråta varje kvart. Ena stunden vill jag vara här, andra vill jag bara ta alla grejer och åka hem. Trodde aldrig det skulle kännas såhär. Känns som om jag är på andra sidan jorden.

Men jag måste försöka! Idag tar Oskar och jag svängen genom nordstan. Ska titta på lite skolgrejer. Jag måste fixa böckerna. I helgen kanske vi tar oss an Liseberg för att peppa oss lite inför skolstarten.


281

Japp. Då var man i Göteborg. Helgen har rusat förbi. Mycket kramar och pussar på vänner och familj.

De kommande dagarna ska jag spendera tid med Oskar och lära känna Göteborg. Får se om vi blir kompisar.


280

Det är inte lätt när man ska planera in en veckas aktiviteter på en helg. Men har nog lyckats få ihop det.

Fredag: köpa kattmat och kanske hämta hyrbil. Sen åka ut till landet för kräftskiva och avsked av en del av släkten.

Lördag: åka hem tidigt för att träffa och krama Anna. Kanske boka tågbiljetter om inte hyrbilen är ledig. Träffa Jonna och inhandla present. Ut på vischan och fira födelsedagsbarn. Hem igen efter en stund och träffa andra släktingar och familjen och säga hej då.

Söndag: packa det sista och åka till Göteborg.


279

"Baka banankaka heela dan!" Det är vad jag gör idag. Igår och iförrgår har jag packat ner mitt rum och ordnat med högskolan. Med CSN och allt de där. Zelda har besökt vetrinären och fått spruta. Vi har varit ute och plockat svamp och blåbär. Vi har besökt smultronstället. Och jag kunde inte motstå att spendera lite av mina skattepengar. Dessa blev mina härromdagen. Big love.

278

Jahopp. Då var det ordnat. Den 26:e lämnar jag och Oskar Söderköping för att börja våra studier i Göteborg. Vi kommer först bo hos min faster i två-tre veckor, för att känna in oss och för att slippa flytt mitt i skolstarten. Vi siktar på att flytta innan 1:e oktober. Så sista veckan i hemstaden.


277


Skulle bara ha ett klarlack. Blev två till. + gummistövlar. Och en skål. Och strumpor.

276

Väntan, ångest, press.. När ska detta sluta?

Hursomhelst, har haft ett par lugna dagar. Packat, tränat, myst med katter. Ikväll så ska jag spendera lite tid med en fin kille.


275

Idag har jag saknat London sjukt mycket. Jag och Jonna har pratat om att ta en weekend snart, nu i höst eller kanske tidigt i vår. Så idag när lönen kom så la jag undan HELA lönen. Jag ska till London. Jonna, are you with me?


274

Ja, här får ni en till bild (woohoo).. på mina tår? Ja.. ville visa hur stolt jag är över mina nypiffade tåisar. Och jag har gjort det själv? Omg.
 
Idag har det inte hänt så speciellt mycket i grottan. Nagelfix, och storstädning av rummet. Ja.. både jag och Oskar tycker att livet är ganska så trist nu.. Vi skulle ju faktiskt ha flyttat nu om vi hade fått bestämma. Men men.. sånt är livet.

273

Har sett att min blogg är en enda stor vägg med text. Inte alls mycket bilder eller något liknande. Så här kommer en! Vilka fina killar jag har!
 
 
Vi ska alldeles strax åka hem till en liten Doris, ni vet Oskars systerdotter.

272

Helgen har rusat förbi. Kan ta det lite kort.

Fredag: träffade fina tjejor och hade överraskningsparty för min faster som fyllt 50.
Lördag: for ut på landet och pysslade lite, på kvällen spenderade jag lite kvalitétstid med min fina.
Idag: tog med mig han fina till stan och köpte bl.a present till lilla Doris, som jag ska träffa för första gången imorgon.

Så har det sett ut. Rätt fint. I veckan som kommer ska jag fortsätta småpacka, träffa lite fint folk och bara va. Så ser det ut just nu!


271

Klickade precis hem dessa två. Nöjd.
 
Mamma och Henka är på landet, så jag är mannen och kvinnan i huset nu. Matar katter, lagar mat, tvättar, handlar.. ni vet. Bäst och öva nu.
 
Imorgon står mer tvättning och firande av faster på schemat.
 

270

Nu har alla köksapparater åkt ner i kartonger. Blir mer och mer ett kartongland här hemma.

Nu tar jag en paus och åker till Lovisa. Ska ta "svängen" förbi syster också och titta till djävulens husdjur. Yes.


269

Hej. Har både bra och dåliga nyheter. Börjar med det dåliga. För det första så måste jag och Oskar vänta enda till 21:e augusti innan vi kan få en lägenhet. Oskar ligger som FÖRSTA RESERV (!!!) så han måste alltså vänta till uppropet innan han vet. Så jäkla typiskt. Så det blir nog ingen ordentlig flytt innan september. För det andra så skulle vi hämta vårat fina köksbord och stolarna idag. Och när vi kommer dit så har nån sålt vårat reserverade set. VAFAN?! Gissa om jag (som precis fått veta allt om lägenheten inte palla vara trevlig?) Tror de stackars killarna fick väldigt dåligt samvete då jag bara tog emot kvittot och gick. De sa sen att vi skulle bli kompenserade.

Nu till det positiva, som jag knappt känner mig glad över längre. Jag kom in på mina första kursval! Hade ju kommit in på religion men nu så kommer jag plugga sociologi och etnologi! Känns bra.

268

Hemma från crazy ullared. Nu har jag i princip allt. Frågan är hur jag ska få plats med allt nu innan?

267

Fick den där kakburken som jag ville ha av min fina vännina Jonnaponny. Hon är så gó!

Fick också strykbräda och brödrost till frukosten idag. Det är bra när pappan själv flyttar. Winning för mig!

Idag står löparrunda på mina papper. Annars blir det en tidig kväll. Upp kl. 3 för att åka och handla? Crazy woman here!

266

Idag har jag bakishängt. Blev lite för mycket av den flytande alkoholhaltiga substansen igår. Men vad gör man inte för Kockis? Hängt med Jonna och med min nattkompis Lovisa också. Ikväll står det film och chill på mitt schema.

265

Lite som jag vill ha min ägo. Men jag ska vänta ett par dagar till. Då Ullared kanske bjuder på något liknande.
 
Just nu så är det handboll. Svergie - Island.
 
Blev också bord och stol ägare idag. Till ett fint svart set. Nöjd.

RSS 2.0