158

Jag och Oskar tog oss en liten shoppingtur. Jag passade på att unna mig lite tidiga födelsedagspresenter och krama ur det sista i mina presentkort.

Lite av det jag fick med mig hem:

Nä.. ut i det fins vädret och spring med mig.

157


Skjorta - London
Halsband - Glitter

156

Sitter i bilen hem från en SM-guld vinst. Vilket tryck! Få en highfive av självaste Fred Drains är inte heller fy skam. Nu ska vi hem och mysa ner oss framför BB.


155


154

Nu: Grilla
Senare: Jag och Lovisa mot världen
To sum up: This is going to be awesome.


153


Vi är på gång. Tar förmodligen en liten tripp dit nästa fredag eller lördag, efter min födelsedag.

Ikväll träffar jag My och Sophie!

152

Hemma ifrån min springtur. Hur skönt som helst.

Vi får se vad helgen bjuder på. Ikväll är det nog bara mys med pojkvännen som gäller. På onsdag fyller jag 20 år. *Pirr i kistan*

151

Fredag igen.

Tänkte visa er vad jag fick med mig hem igår, då jag och mitt lyckopiller Lovisa, tog stan. Handlar nuförtiden bara med presentkort. Har inte köpt något med mina vanliga pengar på jag vet inte hur länge.

Köpte två ytterligare glas till min samling. Fick två i julas, och hur kul är det att ha två kaffemuggar? Önskar mig två till nu när jag fyller år så att jag har 6 st. Miq 69:-/st

Hittade också dessa små ungsformar på Cervera. 99:-/4 st (För mig 79:- för att jag är medlem)

150


Mamma grävde fram denna braiga sak till mig idag. Jennie-hiss. Känner att denna blogg har utvecklats till någon slags "flytta-hemifrån"-blogg. Blir nog lätt så i dessa tider.

Inget jobb idag, så jag och mamma bakar bullar. Vi tar en riktig fixardag. Baka till min stora dag, handla, städa, betala räkninga och sen ska jag ut och springa ett varv. Ska också träffa Lovisa och ikväll far jag till stadium arena och hejar.

Kan ju passa på att berätta att jag har en såndär bra dag. Lyssar på musik som "Edge of glory" och Ain´t No Mountain No High Enough" och bara fylls av positivitet. Tack vare denna nya livsfilosofi som jag skrivit om. Heja.

149

Något som jag fantiserar lite om är att ha en retro radio i min framtida lägenhet. Hur snygga är dem inte?


148

Gnälltime!

Jag är inte så förtjust i att bli väckt 10 i sju för att få ett jobberbjudande, gå upp och börjar vakna till och sen inte få skiten. Och sen sitta i tre timmar och vänta på ett nytt. Inte så gott heller när man knappt sovit eller sovit oroligt.

Detta är lite av min vardag just nu.

Gnälltime over.

Men jag trivs i jobbet i sig. Detta är väl en av nackdelsscenariona. Just so everyone know!


147


Lite som jag glömde på ikea. Upp på önskelistan.

146


Hemma hos mig, mitt goodiebord. Love it.

145

Lite av det jag köpte jag och Oskar tog oss an Ikea. Tänkte att det inte är så kul att visa stekpannor och vispar. 


Älskar glasen. Har suktat efter dem ett bra jäkla tag. *Nomnomnom* 


144


Blev lite skillnad iallafall. Tar nog hårtopparna nästa gång.

143

Howdi mina vänner och fiender.

En liten update ifrån igår. Älskar ju när det blir lite spontant. Blev så att efter trevligheter hos Hatte våldgästades Danne av 5 lite uppspeedade töser. Väldigt trevligt. Sen måste ju då någon människa av lägre intelligens förstöra allting. Men det hindrade inte det roliga.

Så var den lördagen slut. Idag: Jonna, träning, fixa till barret och sen bara ha söndagsångest. Visst är livet för en (snart) 20 åring härligt?

Over and out.


142


Fick med mig en hel del ifrån Linköping idag. Mest grejer till köket. Också lite ifrån H&M. Mer bilder kommer.

Nu ska jag fixa mig inför kvällen. Howdi.

141


140; Fredag

Sitter i soffan, med ett glas vitt i handen och matos i näsborrarna. Ja, det är bra fint med fredag.

Imorgon är det också fint med lördag. Ikeatripp och lite vinkväll hos systrarna Andersson. Och så klart kära Geite. Här gillar vi efternamnen.

Howdi.


139


138

Jahopp. Vad ska jag skriva idag då?

Kanske att jag jobbat idag. Att jag ska träffa Geite på lördag (heja!) och att jag längtar till min tjugoårsdag. Och firandet av den. Kommer bli awesome!

Howdi.


137

Hemma ifrån veterinären. Verkar inte som om det är något allvarligt. Skönt!

Får se vad denna dag bjuder på. Kanske jobb? Annars tar jag en till dag av att rensa och göra iordning bland.. Jao.. Smyckena kanske vi tar idag!

Jag vet. Jag är som Hanna J. Jag mår bra av att städa.


136

Jag älskar dessa dagar då man är supereffektiv. Idag har jag hunnit både jobba, packa iordning inför flytt, städa, bädda rent, ta ut katterna på en runda, fika med Sophie, långpromenad med Louise (+ kaninäventyr), mysa med Oskar, en promenad till och nu lite läsning med Oskar. Härligt.


135

Hej, Jennie heter jag och denna dag är speciell på flera sätt. Det är inte bara min pojkväns födelsedag. Jag vaknade med en mening i mitt huvud, sagd av en klok människa. En mening som jag försökt leva efter ett bra tag.

"Jag har bestämt mig att stå helt utanför, av det där som jag blir ledsen av."

Och vet ni, det funkar!


134

Finns ju inget bättre än att få en påminnelse om att set finns något som kallas riktig vänskap kvar i världen.

Idag firar vi att Oskar lämnar "ton"-åren bakom sig denna helg. Om tre veckor firar jag och mina tjejer att jag lämnar 20 år bakom mig. Fejnt.


133

Idag träffade jag mitt lyckopiller Lovisa. Planerade lite inför dagen då jag blir 20. Partäj! Vi tog en liten roadtrip också för att fira att hon tagit körkort! Fina hon!


132

Onsdagsmyser med min man.


131

Promenad med katterna. Hej.


130

Söndag, en perfekt dag att passa på att utföra de ärenden som under veckan skjutits upp. Som att blogga om något åt det vettiga hållet t.ex. Tänkte passa på att berätta vad jag köpte i London. Eller, en del av det. För jag mitt nöt, kom ju på att det mesta ligger i tvätten.


Bara älskar Tintin-skorna, avgudar Conversen och vill äta upp väskan.

Hur som helst, nu ska jag fortsätta pyssla runt. Sen iväg på detta års sista påskfirande! Ciao.


129

Glad Påsk!


128


127

Jaha, vad fan gör jag nu då?

Simon håller mig sällskap. Och Zelda. Hejdå. Emoblogg.


126

Mina kära läsare.

Ni får ursäkta mitt någon underliga bloggande på senaste tiden! Har haft mycket att göra och stå i med. Och när jag väl gör det blir det konstigt. Förklarar mig med detta: Blir bara lite trött på när människor inte verkar förstå uttrycket "Mind your own business" eller handlingen för det heller.

Hur som helst. På min anslagstavla hänger armbandet jag fick av barnen i torsdags. Fint. Det gör mig lite glad.

Nähä, se klart på Alcatraz och sen sussa! Over and Out.


125

Visst är det en härlig känsla när man har jobb ett tag framöver? Det är härligt när man har jobb inom bemanningen iaf. Nej justde! Jag tar ju inte mitt jobb seriöst.

Refrase: Jobbigt! Har jobb hela veckan. BLÄ!!

För övrigt undrar jag vad som händer i Jonnas liv. Ska nog tvinga på henne ett litet påskmys i helgen.


124

" Jag är hellre hatad av idioter än att ha dem i mitt liv.. "


123

Nu så! Efter passet tar vi ett par jordgubbar!


RSS 2.0