308

Efter en vecka med tråkiga besked och mycket studerande så har jag fått lite energi av att vara hemma i Söderköping. Det fick bli ett spontant besök. Tur hade jag som fick träffa fina vänner och familjemedlemmar.

Imorgon får vi ett viktigt besked. Håll tummarna.


307

Vardagsfin. Varför ska man inte vara det?
(Ja vet. Mitt långfinger är sneeeeeett!)

306

Jag fick med mig en skinnjacka hem idag! Och en soffa. Eller ett papper på en soffa. Vi har tittat och valt ut en soffa. Hur bra känns det inte?

Nu ska vi äta prinsesstårta och se på blå saker. Nej inte smurfarna!

Btw. Hänger mest på den andra bloggen nu. Men kommer vara mer personlig här. Så stanna. Men hälsa gärna på hos den andra!


305

För en vecka sen var jag i Söderköping. Veckorna bara flyger förbi!

Uppdatera telefonen igår. Bra och så. MEN! Youtubeappen försvann! NEEEJ!

Men men.. Idag är det fredag! Och jag och min fina ska ha lite sambomys.


304

Checka in bloggen. Superduper.

303

Ska i helgen ge mig ut i Göteborg och uppdraget är att komma hem med en ny höst/vårjacka. Min trogne skinnjacka som jag haft över 6 år börjar, bokstavligt talat, falla sönder. Jag skulle gärna kunna ta allihop.

302

Ätit gröt och det resultera i övermättnads-känsla. Men va gott!

Det var härligt att vara hemma lite under helgen. Det är inte så långt bort. Önska att jag kunde ta med Zelda nu.

Imorgon är jag ledig. Dock så ska jag plugga heeela dagen.


301

Imorgon åker jag hem. Och jag vill verkligen inte det.


300

300 inlägg och jag är landad och nermyst i tonårssängen. Hemma är bra!

Idag ska jag träffa Anna, fira bror och träffa Jonna. Wäääj!


299

Ja.. Jag saknar mina vänner!


298

Jag älskar knapparna på min stickade tröja. Jag älskar ifs hela tröjan. Den är ju custom made till mig. Och jag har ju valt knapparna.


297

Jonna hade gjort en lista.. Nu ska jag härmas. Men hon får inte va med. För jag fick inte vara med i hennes! Mohaha!

dagens klädsel: Rutiga pyjamasbyxor, svart linne, stickad tröja
dagens hår: Ponytail
dagens låt: -
dagens vill ha: Lägenheten
dagens roliga: V.ä.n.n.e.r.
dagens dåliga: Justus måste opereras!
dagens food: Frukost än så länge
dagens mums: Aliceäpplen
dagens måste: Plugga lite
dagens klapp på axel: Till basgrupp 3
dagens längtan: Imorgon!


296

Åh jäklar vad duktiga jag och min grupp har varit idag. Vi har förberett allt till vår seminarieredovisning på fredag.. Så vi är lediga imorgon! Alla gick ifrån biblioteket idag och var jättenöjda. Vilken fin känsla. Så ikväll ska jag bara ta det lugnt och njuta av en sovmorgon imorgon. Dé ala gött eller?


295

Ligger och pustar ut efter en riktig pluggdag. Min hjärna rabblar olika handlingsteorier och samhällsperspektiv av sig själv.

Tänker på vad jag ska göra och vad jag vill göra nu i helgen när jag åker hem till Söderköping. Jag ska bland annat pussa på katter, säga hej till rummet, fira bror som fyller år, träffa väninnor som Jonna, Anna och Louise (hoppas jag!!!!), öppna post och umgås med mamma. Ja... Jag hinner väl inte så mycket mer än så. Nu... S.O.V.A!


294

Sådär ska mitt hår se ut! Done!

Idag har jag anmält mig till högskoleprovet. Och pluggat. Känns som jag är tillbaka på Nyströmska.

Nu längtar jag till fredag och så längtar jag till 1:e okt. Sådetså!!


293

Hej! Ville bara säga att jag har det bra och att jag och Oskar (förhoppningsvis) har eget boende den förste oktober. Hejhej!


292

Ligger i sängen och tänker på mina vänner där hemma. (Ja, pytteköping är och kommer alltid vara hemma.) Vad gör dem? Mår dem bra? Missar jag något? Men nu är det bestämt att jag och Oskar kommer hem den 14:e över helgen. Bror fyller år och så.

Imorgon står föreläsning på schemat. Sen ska jag plugga järnet så jag inte får några rester till helgen jag åker hem.


291

Jaha.. Första skoldagen är förbi. Det gick rätt bra. Inte bara jag som är förvirrad. Imorgon är det föreläsning. GUD SÅ INTRESSANT VA?!


290

Sitter här och betalar mina skolböcker. Mitt i allt så kommer ännu en gång funderingarna på en hårförändring. Ska jag klippa av mig svallet eller ska jag bara trimma till det och färga det istället? Kanske ska haka på ombretrenden?
Eller bara blondera topparna.. färg på topparna har jag ju redan gjort... ja... JAG VET INTE!

289

Idag är jag hemmafru. Har städat, diskat, handlat.. You know. Ska också laga mat sen. Det var det intressanta jag hade att berätta idag.

Imorgon börjar skolan.


288

Försöker muntra upp mig själv genom att svida om till mina nya favoriter. Gröngröna strumpbyxor!


287

Idag saknar jag hemma. Familjen, vännerna, katterna... You name it. Inte ens Liseberg kunde spola bort hemlängtan. Men jag måste ju ge det ett tag.

Oskar är borta idag och ser på Finnkampen. Så jag har pysslat lite här hemma och bara tagit det lugnt. På måndag börjar ju skolan!


RSS 2.0