Prepp

Tisdag, Valborg och jag har lagat mat typ hela eftermiddagen. Jag har varit fröken duktig och lagat matlådor för ett par veckor framöver. Imorgon börjar jag jobba. Ska som tur är vara en svans på en senior de två första passen.


Check

Då var det klart. I november ska jag se Nickelrygg. Finally!


Det nya flickrummet

Som många kanske vet, så kommer jag flytta hem igen i höst. Alltså hem.. till mamma. Men ändå inte. För det första har de då flyttat till en ny lägenhet.. en jääääättefin lägenhet. En mamma-lägenhet. Och för det andra så kommer jag då hyra rummet jag kommer ha.. så inte riktigt som förut. Jag tycker det ska bli askul. Och jag ska få en dubbelsäng! Vet ni hur stor det är eller? I´m a woman now.
 
Såhär vill jag ha det då:

Liten lista

Min 21-årsdag är på ingång.. ingen stor födelsedag och den kommer inte direkt firas heller. Men man får ändå ha en önskelista. Så här är min:
 
 
Utöver detta vill jag också ha:
- Linser
- Pengar till resa
- Ca 10 olika DVD-/serieboxar
 
+ en träff med mina favoritpersoner
 
Nu vet ni vad jag vill ha, ut och köp!

M.P.

Jag vet inte om jag är själv om detta. Men mitt i ett vänner-avsnitt så slår det mig att Chandler Bing (Matthew Perry) kan vara rätt het. Bara en observation.


607

Kick-offen på Liseberg var riktigt trevlig. Man får verkligen inte vara tyst och blyg där. Man blir testad som person, vilket är bra tycker jag. Nu har jag ett par dagar att förbereda mig innan utbildningarna börjar. Sommarjobbet börjar redan. Härligt att det går fort ibland.


Temavecka

Fortsätter i tema JB. Lite kul vad lite kläder och en limo kan göra. Se HÄR.

Ok


Visst att man är ett "devoted" fan och att man är asladdad på att han äntligen är här. Men... någon gräns finns det väl? Visst.. han är snygg, duktig och allt det där.. men seriously? Aja... hoppas hon gick på konserten iallafall.. annars är hon bara konstig.
 
Bra gjort guys. Ni förstår vad jag menar med detta

604

Jag mår så bra. Känner att inget kan stoppa mig just nu. Jag skiter i om min septum flytt och är redan igenväxt, att vänner bara försvinner en dag, att jag inte kunnat träna på två veckor, att jag inte har världshistoriens intressantaste liv, att jag inte är rik, att jag inte har 56 st kompisar. Skiter i att jag inte har en känd blogg, har snyggaste garderoben eller är världens snyggaste. Men en sak är säker, jag vet att allt kommer blir så bra framöver. Just nu mår jag så fint.
 

Detta skrev jag för lite mer än ett år sedan. Känner precis samma just nu. Efter min lilla vårdepression så har jag mycket bra energi sparat i kroppen. Snart börjar jag sommarjobba på vad det verkar som, världens bästa arbetsplats. Efter det så kommer jag hem igen. På riktigt. 2 minuter ifrån Sophie. Ett samtal ifrån Lovisa. Ett myssms ifrån mysande med Anna och Louise. Vilken känsla.

(och jag ska lägga upp mer bilder.. nån dag)

Du är vackrare än du tror

Våra största kritiker är oss själva. Varför kan inte folk se det vackra i sig själva? Bara för att man inte bor i Hollywood eller dejtar en av "världens vackraste" så är man själv inte vacker för det. Du är vacker, precis som du är. Titta här.

602

Helgen har ännu en gång flygit förbi. Men vi har hunnit med en del. Igår till exempel plockade vi skräp hela förmiddagen för att göra vårt område lite finare. + i karman där.

Jag ska ge mig ut och röra lite på dököttet nu. Ha en fin söndag!

Vårkänslor

Igår när jag tog tåget till Göteborg så kände jag för första gången att våren är faktiskt här. Hade ingen jacka och jag frös inte. Härligt.

Nu sitter jag i ett regnigt Göteborg efter en 12,5 h natt. Var trött igår.


Ja jost det

Jag har nu tagit tag i min personliga utveckling och rensat facebook på människor. Varför ska jag vara vän med en person jag typ sett på krogen en gång? Jag mår redan bättre.

Jag lever på YouTube

Jag spenderar 89% av min internettid på youtube. Dagligen hittar jag glimtar av skatt, tårar och förundrande ögonbryn. Så här har ni lite klipp jag lägger min dyrbara tid på.
 
Var det någon som sa "devoted fans"?

Mean girls existerar i alla kretsar

"När jag var ung, då fanns ju inte Fronter vaah!"

Jag hejar på Ryan Gosling

Detta är talang

Tillåt mig att presentera, Johan Sköld

Rodmaling

Inte bara glögg

"Jimmy, was that you?"
 
 

Update

Har nu haft ett par dagar av eftertanke. Jag har en plan över hur jag ska komma tillbaka. Drömde i natt att jag lämnade allt här och åkte iväg till ett främmande land, träffade sjukt härliga människor, andra människor. Kanske är just det jag behöver. Få se om Liseberg räcker eller om en resa kommer lägligt.

Jag ska också ta bort heeela mitt elektroniska jag. Så hejdå Facebook, insta och även du, kära blogg. Ni hjälper inte längre.


I'm done.

Det finns mycket jag är klar med just nu. Och det var kanske på tiden. To be continued.


596


595

Har mått ovanligt mycket "under the weather" på sistone. Förkylningen har väl varit en stor faktor. Men igår så mådde jag fruktansvärt dåligt för att vara nästintill frisk ifrån den. Men... Nu har jag fått den traditionella halsmandelinflammationen. Så där fick jag svaret. Typiskt Sköld. Ska man vara sjuk så skare va på riktigt. Så kommer väl ligga död nu ett par dagar. Funfan.


594

Ok. Imorgon vankas det party och jag är fortfarande inte frisk. Pigg o glad.. Men jag låter som en man och är i ständigt behov av näsdukar, vätska och nässpray. Hmm.. Vi får se hur detta går.


593

Och här med var Sociologin över. Säger som Magnus i Svergies mästerkock: "Tackarrrrrrr"
 
Fick också samma dag klartecken att den fina lägenheten fömodligen blir mammas och Henkas = MIN.
Hääärligt. Nu måste jag snyta mig, fuck you förkylning.

592

Påskhelgen är officiellt över för min del. Och sjuk är jag också. Great. Men nu kommer jag stanna på den rätta sidan av Sverige till runt den 15:e april. Så två veckor till av lek med mina vänner. Puss på't!


RSS 2.0