204

Jennies favoritblomma: Jag har ju en favorit, och det är vit lilja eller Kalla, då jag länge trott att det är ungefär samma blomma (då amerikaner säger lilja till båda). Men nu på senare tid har jag börjar gilla små blommor. Som liljekonvaljer, förgätmigej, brudslöja etc. Sen älskar jag syrener. Listan är lång.

Jag kan inte ha en favorit.

the architecture of italy


202

Idag mår jag bra igen. Tack vare Lovisa. Bästa Lovisa.

Saknar Oskar förövrigt. Jäkla Kalmar. Både han och jag längtar som bara den till mitten av augusti. Då vet vi helt klart vad som händer med våra liv. Vilka utbildningar, vilket datum vi lämnar Söderköping, om vi kan hinna med en liten kärleksemester till. Det som vi vill veta.

Midsommar kommer bli bra iaf. Det vet vi!

201

Har haft en riktigt dålig dag. Jag bara sjönk lite idag.

Ibland har man sånna dagar, får vara glad att jag inte haft någon på länge. Kommer bli bra imorgon, för då får jag träffa Lovisa.

Till then. Poop.

200


Köpte inte så mycket. Bara dessa. Eller "bara".. helt 100% nöjd med mina köp.

Den blåa klänningen köpte jag på en marknad, köpte en svart också. Kunde inte bestämma mig om vilken så det fick bli båda.

Pastan blev jag helt kär i. Fanns hur mycket som helst, i alla möjliga färger. Kommer antagligen använda lite som dekoration i mina fina mormorsburkar.

199

Lite bilder ifrån resan med min fina Oskar.



198

Ligger och myser i min saknade säng. Känns som om jag varit borta i en månad när man kom hem. Men det kändes som 12 timmar i Rom. Konstigt de där!

Idag ska jag nog bara va. Se om Lovisa vill ses kanske?

Bilder ifrån resan kommer senare idag!


197

Sista kvällen i Rom. Har varit en underbar resa med mycket sol, massa god mat, historia, religion, mys, shopping och kultur!

Kom precis hem från en restaurang med världens godaste pizza. Helt underbart. Nu ska vi bara mysa och slappa.

Imorgon hinner vi en halvdag i staden innan vi åker. Får se vad som händer!

Caio bellas!


196

Har precis sagt hejdå till min lover boy.

Trött och seg efter arbetsdagen. Stått i solen hela dagen och fått en fin bränna efter linnet. Har gnott in kroppen med after sun så jag inte ömsar som en jäkla orm i Italien.

Apropå Italien. Imorgon, om jag är ledig, ska jag spendera dagen med att packa. Äntligen åker vi. Jag och min lover boy.

Howdi.


195

Hemma efter en lång dag. En härlig sådan. Först jobb hela dagen och sen mysa med superbrudarna i Brunnsparken. Satt där ett par timmar och bara njöt. Nu ska jag mig en dusch. Lite BB och sen sova som aldrig förr. Imorgon kör vi heldag på Alboga igen!


194

Lite inspiration till gaddning. Har en liten glugg mellan min handledstatuering och det ser så tomt och tråkigt ut. Har suttit en stund och letat efter något fint. Bara något litet har jag tänkt. Vill helst ha något motiv. Den där evighetssymbolen är ju fin, men lite tråkig. Svalor/fåglar har alla nu förtiden. I´m stuck. 



193

"Inget varar för evigt. En dag måste vi alla ta farväl av det gamla. Farväl till allt vi tog för givet. Farväl av dem vi trodde aldrig skulle överge oss. Och när förändringarna inträffar, när det välbekanta har försvunnit och det okända tagit dess plats, det enda vi kan göra är att säga hej och välkommen."

- Mary Alice Young

Desperate Housewives. Min livscoach.

192

Hemma och nerbäddad efter en fin kväll hos Geite. Den pärlan.

Det är det intressanta som jag har att dela med mig. Längtar till på fredag.


191

Hotell - bokat och klart!

Härligt och komma iväg lite. Bara några dagar. Med världens bästa kille.

Nu väntar sängen. Ska upp tidigt till Stegeborg imorgon. Puss.


190

Sitter och har lite nagelfix. Bredvid mig sitter Oskar, redo för hockey. Som ett gammalt par. Myskvällen kan börja.

Inför helgen finns det inte mycket planer. Ska ut till Stegeborg en sväng på lördag för att ha en liten introdag.

Nästa helg spenderar jag i Italien. Fabulöst.


189

Sitter på jobbet och har just i detta nu rast. Matrushen har precis passerat Jobbar på lilla avdelningen idag. De har sovstund nu. Lucky babies. Intresseklubben kan nu anteckna.

Ikväll är mamma sådär bra och bjuder på tacos. Långledigheten kan börja!


188

Gud vad människan kan göra mig riktigt glad. Människan i fråga är Anna Tenselius. Hon och jag har planer för sommaren och livet. Fun fun funlight. Finns inga som kan garva åt helt fucked uppade grejer som Poop och Doodoo.

Nu BB sen är det sängdags. Jobb imorgon på härliga Alboga.


187

Ligger och vilar frukost. Min specialitet. Börjar jobba vid 12. Idag har jag ingen vidare dag. Tur att jag ska träffa Anna ikväll. Halva meningar är väl bra. Howdi partner.


186


Min orangeögda fis diggar mattes väska.

185

Jag ska idag hissa och dissa. Skulle bara dissa var planen, men det är som att inte.. äta makaroner till köttbullar?

Änyhoo.

Diss
Denna eviga hets emot SD. For the rocord, jag är inte för SD. Jag är ju ifs inte för något parti. Ska starta ett eget är planen. Tillbaka till dissen. Imorse så lyssna jag på radion, Rix FM-gänget (som jag personligen tycker är riktigt jobbiga ibland) sitter och läser rubriker ur dagens tidningar. Då läser det att en SD-medlem råkat i slagsmål. Och detta "roliga" gäng goes on and on and on om hur osmarta de kommuner som röstat fram SD är. Då väcktes samhällaren i mig. Ta reda på fakta. Varför röstar folk på SD? Min teori är att invandrarpolitiken är så tabulagd att de partier som ska "styra" landet inte ens vågar ha en åsikt om det. Jag kan förstå deras rädsla. Så fort man sjunger nationalsången eller har en tröja med en svensk flagga på så blir man ju kallad rasist och nasist. Vet inte vart det kommer ifrån? USA ärena riktiga rasister då med deras patriotism. Sjuk jävla värld. Jag tycker det är lite rastistiskt att tycka att någon inte är intelligent för att de inte följer med strömmen.  

Vill ni inte att SD ska existera, gör något åt problemet själva. Eller åtminståne lägg ner den energi ni lägger på att hata SD på att göra Svergie till ett rättvist och ett fördomsfritt land. The king has spoken. 

Hiss
Ryktet om att popcorn är nyttigt. Popcornet själv här har blivit frälst. 

Vadå två helt olika världar av viktighet där? 

184


Fick den här fina av Oskar. Han fick minsann mat till sin garderob han med.


183

Tog tripp till stan iaf. Lämna tillbaka de gröna shortsen. Fick en clutch ist! Visar sen.

Vi tog en vända på denhäringa matmarknaden/festivalen som härjade i stan! Satte oss i en park i solen och götta oss med en paella och en känguruhamburgare. Smaka bra!

Nu: träna!


182

Söndag. Rummet ser ut som kriget då jag igår bara slängde av mig jobboutfiten och gjorde likadant när jag kom hem sent på kvällen ifrån Jonna.

Händer idag? Träna är det enda jag planerat. Fint väder ute. Promenad med min fina? Kanske in till stan och byta lite kläder som inte passa till pojken? Vi får se. Det är det som är lite fint med söndagar.

I fredags tog jag och mamman en tripp till Norrköping. Var på jakt efter ett par shorts. Hittade lite annat också. Som en bok. Vill ha något att läsa på planet till Rom.

Köpte ett par ljust päron färgade också. Men är osäker på färgen. Vi får se!

181

Hemma ifrån första passet på Stegeborg! Gick jättebra. Tror nog att jag kommer trivas bra där ute!

Vila en stund och sen åker jag och myser med mina donnor!


180

Nervös. Nervös. Nervös. Nervös. Nervös. Nervös. Nervös. Nervös.

Hej. Jag heter Jennie och är nervös.


179

Pluggat menyer, rutiner, allergier hela kvällen. Kommer drömma om glutenfritt och toast skagen i natt.

Imorgonkväll ska jag mysa sönder min man. Vi har månadsdag, vilket tydligen är larvigt att fira efter ett år, tycker vissa. Tycker inte vi. Om vi fick ha det som vi ville så skulle vi fira varje dag vi är med varandra. Cheesycheese där ni! Nu blev ni allt avundsjuka! ^.^


178

Update: Ska jobba på Stegeborgs hamnkrog för första gången på lördag! *huge pirr in mage*


177

Tittar på "mean girls" och tänker på hur elaka tjejer kan vara. Även om det inte är extremt som i filmen, så tror jag alla tjejer varit med om tjej mot tjej-crimes. Killar också för den delen har jag kommit underfund med under mina 20 år. Alla har blivit huggna i ryggen och själv huggit någon i ryggen. Ingen är perfekt. INGEN är oskyldig. Och folk fattar inte heller uttrycket "what goes around comes around". Och det minsta du kan göra är att erkänna ditt misstag och försöka bättra dig. Människan lär sig hela tiden.


176

Jennies favoriträtt #6: Köttsoppa med färska ostfrallor och ett glas kall mjölk.


175

Sitter och väntar på att Lovisa ska höra av sig... nångång detta år! Undrar om det har med att göra att det är någon dude som fixar deras badrum idag. SnuskLovisa. Jag vet ju hur du tänker!

Idag har jag förövrigt inte gjort ett jota. Jo, tog en timmes pw i morse. Thats all. Mitt liv är förtillfället inte så händelserikt. Nästa vecka har jag fått jobb iaf. Nästan hela veckan.

Jag och kärleken hittade ett fint hotell i Rom som vi ska ta och boka snart. Längtar som en jävla gnu.

Howdi.

174


Ikväll saknar jag min seppa. Funderar på att göra om den. Eller? Help plz?

173


20:- från Röda Korset

Kan också bocka av tvättkorg, tvättmedeltunna, mjölburk och ett fint ljusfat. You gotta love second hand. 

172

Nehe, jaha. Vad händer idag då? Får väl lyfta lite på röva och se till att det händer något..

Har lyckats vända lite smått på mitt dygn. Inte bra. Därför har jag idag gjort ett tappert försök att gå upp tidigt och sätta igång. Gå upp vid 10 är inte illa pinkat när man var uppe till halv 4 och tittade på skor. Ringt till jobb och styrt. Men nu då? Åka in till stan? -Har inga pengar. Städa? -Allt är städat! Sola? -INGEN JÄVLA SOL IDAG INTE! Omg, I´m starting to get crazy..


171

Hur UNDERBARA är inte dessa converse? Nektarinfärgen är ju så perfekt till sommaren.. ja eller till allt. Dem ska bli mina. Frågan är när man ska ha råd med dem...?
Ni hittar fler av mina skodrömmar här


170

Hittade bilden som jag skickade Oskar. Nu vet de intresserade hur kopparna såg ut!


169


168

Hej alla fans. Kära bloggen. Bonjour.

Idag har jag och min kvinna Sophie hurtat oss. Gått och cyklat över hela stan. Heja oss!

Kidnappa extrapappa efter jobbet och åkte till Maxi för att hämta en såndär matkasse full med krubb. Jag hittade underbara kaffemuggar. Dock härjade klantmonster i min kropp så glömde fota dem innan jag packade ner dem. Det har jag också gjort ikväll! Packat alla grejer jag köpt på mig under dessa månader.

Imorgon ska jag ta på mig städerskarollen och städa hos bror.

Allt för mig. Howdi.


167

Sophie är världens bästa kvinna!


166


Ramundermarknad. Fin tradition i samband med min födelsedag. Fick med mig té och sånt fint. Också dessa fina burkar. Nu sitter jag och myser i soffan, nytränad och sådär skönt trött. Ska ta mig en kopp té. Frågan är vilken sort?! Köpte ju 4 st idag. Polka kanske?

165


Lite blommor från min födelsedag. Från mina fina tjejer och fina pappa. Hade ett fint firande med familjen.

164


Vi länsade IKEA ännu en gång. Och tack till Sophie som köpte detta durkslag + en vattenkanna som jag suktat efter som födelsedagspresent. Hon är bra fin hon. Ikväll blir det bara mys med den finaste killen.

163

Hejhallå!

Idag sisådär dagen efter, mår jag som jag brukar. Ovanligt pigg och törstig. Lyckligt lottad tjej här!

Jag hade en jättetrevlig kväll igår! Massa skratt och härliga människor. Fina presenter fick jag också. Vilka underbara vänner man har omkring sig. Lyckligt lottad tjej igen!

Nu ligger jag här och väntar på att klockan ska rusa lite så jag och min kära väninna Sophie får komma till vårt andrahem någongång.

Puss.


162

Fick en superfin present idag. Sophie! Hon kom hit i morse med en underbar bukett blommor. Underbar vän där!

Imorgon är det fredag. Wääj!
Sen är det lördag. Sophie och jag, mot Ikea.


161

Mitt födelsedagsfirande har inte ens börjat och är redan nöjd med dagen. Har fått fina presenter i sängen, blommor vid dörren och glass på smultronstället. Känner mig lite lätt bortskämd.


Nu måste jag börja fixa mig inför kalaset. *Pirr i magen*

(Det står "Det är din dag idag" på brickan)

160

Har haft en bra sista tonårsdag. Lovisa var så klart en del den. Fina hon.

För övrigt längtar jag till imorgon. Och till fredag. Saknar lite Sophie och Jonna. Händer inte så mycket mer annars.

Well... Howdi.


159

Igår gjorde Geite min kväll. Inga planer för denna dag. Ta en löparrunda runt kanalen kanske. Fira min sista dag som tonåring. Livet är rätt skönt ibland.


RSS 2.0