241

Ligger i min väldigt sköna säng. Jobbhelgens sista dag imorgon och sen två dagar ledigt ifrån steget. Då väntar dagis. Jobbelijobb.

Oskar är på båtsemester till onsdag. Men jag fruktar icke. Fick med mig hem en kompis ifrån steget. Han heter Kakan. Dock är han lite jobbig ibland.

Nu ska jag sova! Herrå.

240

Myskvällen med Jonna var hemskt trevlig. Skönheten och odjuret, popcorn och dipp, oro över Jonnas nattliga läten och såklart lite Mario Kart. Frukosten avnjöts med färskt bröd och valfilm. Livet leker.

Nu sitter jag här, nyduschad med lite true blood säsong 5. Redo för jobbhelg!

239

Blev tydligen inget jobb idag? Tack för att ni hörde av er steget.

Hursomhelst. Vaknade så klart kl 8 och var pigg, har försökt underhålla mig själv nu i 5 timmar. Har t.o.m. plockat ur diskmaskinen(?!) och dött 20 gånger på Super Mario. Vill att klockan ska bli 5 så det händer lite. Veterinären för lillen och sen tar jag brumbrumen till Ponny.

Jag vill också att det ska bli 12:e juli och 7:e augusti.

238

Idag har jag träffat Jonna. Jag ska spendera en hel natt med henne imorgon. Kanske jag borde skaffa twitter? Njää..

237

Chocolate swirl cheesecake. Äre "helg" så äre!

236


Midsommar - Jennie

235

Måndag och jag är ledig. Måndag och tisdag är det nya lördag-söndag. Iallafall för mig, till augusti. Hursomhaver. Tänkte passa på att göra något nyttigt så här på morgonen. Har redan betalat räkningar och fixat lite med jobb.
 
Jag hade en fin midsommar med bra människor och god mat. Resterande dagar har jag jobbat, vilket också är kul!
 
Ja, det var väl det roliga i som hänt nu på ett par dagar. Jag längtar till skorna.

234

Myskväll med min boy. Imorgon är det back to work.

233

"I love you once, I love you twice.
I love you more than beans and rice.."

232

Dessa är påväg hem till mig. Syrran och jag gick loss på ebay. Svarta till henne och vita till mig. Fabulöst.

231

Kände fläkten av positivitet i förra inlägget. "Fredag, Midsommar, då vänder det.. igen." Vilken tråkig människa jag är. Let me start over.

På fredag är det midsommar och jag kommer fira det med mina fina vänner och bara må bra!

Nu ska jag spela super mario.

230

I natt drömde jag om Lars och Jackass-gänget. Mina favoriter. Hoppa fallskärm och åka vattenskidor med dem gör man gärna fler gånger.

Änyhoo, ska träffa AnnaT sen. På fredag är det midsommar. Då vänder det.. igen.

229

Inspo till mitt hem.

228

Långpasset på steget igår har gett sig till känna idag.

Nu ska jag ha myspromenad med min fina. Vad i hundan skulle jag göra utan honom? Sen väntar frozen yoghurt och jordgubbar. Mumsigt värre.

227

När skatten kommer så vet jag exakt vad den ska gå till.
T-A-T-U-E-R-I-N-G!

226


Tänkte visa/berätta för er vad jag spenderat mina slantar på nu på senaste tiden.

Tog Norrköping igår med mamman och fick med mig lite prytlar hem. Necessären t.ex. var välkommen då jag upptäckte ett hål i min gamla när jag var i Rom. Hittade den perfekta pepparkvarnen som jag letat efter länge. En mjölkkanna slank med, också en liten socker skål som ska byta yrke till flingsalt(second hand fynd). Lite smycken ifrån Glitter har också hittat hem. Lite till hemmet och lite till mig. Fabulöst.

225

Söndag. Och gissa om jag har ångest. Jobb imorgon 12-20 i Steget.

Kan inte längre blogga ifrån telefonen (blogg-appen go to hell) så vet inte hur det blir med uppdateringen framöver. Förmodligen dålig. Men enligt Kissie är det ju ändå "ute" med att mobilblogga. Så.. då gör det ju inget.

Annars idag; Lagat mat och bakat. Nasi goreng och banankaka. Yummie, I got love in my tummy.

224

Försöker så dant att skriva något av värde. Ska se vad mina fingrar vill meddela.

Är inne i en period nu där jag lever om nätterna. Då kommer alla fantastiska ideér fram, allt jag vill uppleva, människor jag önska att jag kunde träffa. Dagarna försvinner lika snabbt som nätter brukar göra. Hmm.. why?

Jag vill att mitt liv ska ta fart nu. Jobba sommaren ut sen är jag fri. Så fri som jag vill bli. Kan bli. Jag vet. Tjat, tjat.

Så. Det blev lite svammel iallafall. Gööd.

223

Tar en sväng till bra och begagnat som har öppnat i lilla Sörping innan. Se ifall det finns något fint.


222

Imorgon kl 17 utanför brasken väntar en överraskning till mig. Har väntat i månader. Jäfla pappa. Läcka så tidigt. Men men. Nu är vi här.

Vad det är har jag verkligen ingen aning om. Och så ska jag jobba och massa innan. Nä. Nu ska jag sova så att morgondagen kommer snabbt.

Nattinatti.


221

Mamman och jag tog en sväng och köpte glass och så har jag suttit som en liten nasse och skrivit recept. Snart har jag en hel pärm. Fabulöst. Det var dagens höjdpunkter.


220

Myser med min fina innan hans jobbvecka börjar. Kort vecka för oss båda sjuklingar. Men idag trotsade vi hostningarna och åkte till Kolmården. Vi firade 1,5. Man ska fira sin kärlek när det finns tillfällighet tycker vi. Klappa minigrisar och åka på safari gillar vi!

Jobb hela resterande veckan sen sista lediga helgen tills augusti.


219

Min fina nattgäst.

Ikväll blir det Snövit och hamburgare. Som önskat.

 


218

Helgen har bestått av Lovisa, smyg, pepp, hon slukades av vargen, våffeljärn.. Ja.. Typ det!

Vi får se vad som händer denna kväll. Hamburgare ska grillas.. Eller inte såg jag nu. Regn.. = mys!


217

Ingen som ska till Umeå och tar vägen genom Sörping? Ikväll vill jag festa med Larsa!


216

Sitter och tittar igenom menyer och vinförslag. Åh.. Herre.. Min.. Gud. Jag hoppas plugghuvudet har njutit av sin 1-åriga semester. Dags att damma av kugghjulen där uppe, it's time to get serious.


215

I helgen ska jag göra något kul. Har varit hemma hela veckan och är nu trött på min vardag. Jag ska bli helt frisk till lördagmorgon. No matter what!

Giete, are you up for it?


214


213

Tar en sista bloggning innan jag nannar. Har precis gjort min nagelritual som jag vill tipsa om. Dessa räddar mina stackars sönderpillade fingertoppar.

- Nagelbandscremén förhindrar såriga nagelband.
- Myroljan ger näring och gör att naglarna växer snabbare.
- Nagelserumet gör naglarna starkare


212

Sjukrapport: Iprenmagin fungerar. Har kunnat äta fast föda i några timmar, både det ena och det andra slank ner. Man måste passa på!

Den som fattar att jag är uttråkad och har verkligen inget roligt att skriva om (förutom min härliga halsfluss förstås) räcker upp sin hand NU!


211


Lite mer inspo till tatuering.


210


Ny favorit i nagellacksväg. Fick av mamma.

Apropå mamma. Idag är jag sådär jobbigt sjuk att jag fakiskt längtar till att mamma kommer hem. Haha. 

209

Nej nu är jag trött på att vara sjuk! Har badat, sovit, druckit té i nästan farlig mängd, sovit lite till, tagit vitaminer etc. Jag vill bli frisk NU! (Observera att jag varit sjuk i 1 dag)

Får väl visa vad jag senast la pengar på, som jag inte visat än.

Bikinis från Cubus och BH:ar från H&M


208

Helvete! Fan fan fan! Har blivit med halsflussliknande sjukdom och imorgon ska jag jobba på stegeborg.. Varför du onde öde?

Då vet ni vad jag gör idag. Kurera, kurera och åter kurera.


207

Älskling bönhörde mig och kidnappar mig till Stockholm. Kan man annat än att älska honom? Big NO!


206

Just nu vill jag bara göra något helt galet. Jag menar totalt spontant. Spendera 1000-lappar på kläder, lämna landet, skita i allt som har med ansvar att göra, festa som aldrig förr. Nånting som inte påminner om denna tid.

Jag är fast.


205

Då har man upplevt livet som bartender. Ja, varför inte? Trött och hungrig ligger jag i sängen och väntar på att min poop ska komma hem.

Hoppas alla har haft en bra kväll!


RSS 2.0