264

Vet inte om det har med att jag är lite känslosam för tillfället eller om jag var ett djur i mitt tidigare liv. Men tårarna bara spröt när den här WSPA-reklamen dök upp på tvn. Har sett den 1 000 000 gånger men nu så bara smäll det. Lustigt.

263

Ännu en dag i "flytta-hemifråns" tecken.

Imorgon ska jag hjälpa både Anna och pappa och flytta. Och så åker rummet uppe i Husby Hill ner i kartonger. Vi är på gång!

262

Vadå? Kär i Orlando Bloom? JAG?
 
Fick lite flashbacks när jag rensade bland mina 300 sparade tidningar. Insåg också hur jobbig jag måste ha varit när jag hade min uppenbara crush på Orlando Bloom. Hälften av tidningarna hade honom på omslaget, innehöll artiklar om honom eller filmerna han var med i. Jag har också totalt 20 posters och två helkroppsplancher på honom. Besatt något?
 
Gick igenom hela min skoltid också. Har gått igenom böcker, häften, arbeten, prov, teckningar.. ja allt. Hittade t.om. några kärleksbrev.
 
Det är rätt kul att flyttrensa. Får se vad jag hittar härnäst.

261

Hemma på tillfälligt besök. Middag hos pappa ikväll sen åker jag tillbaka till fristaden. Man kommer verkligen bort från verkligheten. Och det vill jag just nu. Allt står still med flytten och tiden går fort som tåget.

Oskar har blivit morbror också! Till en liten liten Doris.

Vi får se när jag kommer hem igen. Snart antagligen! Puss på er!

260

Jag drömde att jag jobbade på stegeborg i natt. Lättnaden när jag vakna.

Idag tar jag med mig katterna och far ut till landet. Ska ha några semesterdagar nu. Sen börjar allvaret. Lägenhetsfix och packande. Pirr i magen!

259

Ligger i soffan och matkoman joinar. Fredagen är här. Dock är det bara onsdag för mig. På måndag är jag så jefla ledig. Det första jag ska göra är att sova. Och bada. Har inte ens doppat tårna än! Crazy.

258

3 dagar kvar, sen så börjar det! The beginning...the start of... första steget. OMG!!

257

Känner väl att min blogg börjar tappa sin charm då författaren inte har tid med den. Aja, vad gör det om hundra år?

Hursomhaver. Helgen bestod av jobb, träffa syskon, jobb, fira pappa. Typ. Ja. Men nu har jag min helg. Den började bra, då jag är precis hemkommen från Anna. Hade lite klassiskt mys med mina fina tjejer. Både jag och Anna är "in the beginning of" en stor livsförändring. (nej vi ska inte ha barn som de flesta andra) Vi ska båda flytta hemifrån! Hon flyttar inom 2 veckor (!) så underbart för henne! Jag flyttar om typ en månad. OMG.

Annars vet jag inte vad som händer nu på mina lediga dagar. Längta till mitten av augusti har jag ju gjort så länge. Men jag fortsätter nog med det!

Hadet!

256

Pappa fyller 47 år idag! Grattis grattis!

Ikväll drar jag till syrran och tar ett par glas. Men inte för många! Jobb imorgon!

255

Fredag igen. Och den spenderar jag med min fina. Och lite frukt och choklad.

Det blir Göteborg i höst. Jag kom in på universitetet och allt. Nu är det bara lägenheten kvar.

Livet rullar på.

254

Varför lyckas jag alltid skaffa mig jobb, där det finns en eller flera som verkligen förstör allt? Självkänslan för jobbet, leéndet som man byggt upp under natten och orken som egentligen inte finns där längre. Längst ner i rang, och det utnyttjar de verkligen. Ingen respekt där inte. Inte ens för ens privata ägodelar.

253

Hopp. Då var min helg slut. Det går fort när man har roligt, såattsäga! Klarsjön, skor, Sara, ikea och just relaxing. Najs. På torsdag får vi reda på det. Blir det Götet eller..?

252

Fredag för mig, söndag för andra. Härligt. Det firar jag med super mario.

251

Whats up med att alla ska ha/har fått barn nu förtiden? Nu pratar jag om folk i min ålder. Äre den nya flugan eller? En del har ju verkligen planerat det också.

Visst, man tar första vuxna steget och flyttar hemifrån, kanske med en pojkvän/flickvän och vips ska en unge vara med i bilden, lika självklart som att man ska ha en soffa i lägenheten. Och de som blir "oplanerat gravida". Ni vet väl att om man slutar använda vad nu du har använt för skydd, så kan du faktiskt bli gravid.

Jag personligen är inte alls varken redo eller vill ha barn nu. Och vill man föröka sig så fort man klippt navelsträngen med sin mamma så varsågoda! Men är det inte lite konstigt att antalet "tonårsmammor" ökat drastiskt under bara några år?

Sen måste jag ändå säga att jag är lite imponerad att många vågar ta steget. Jag gör inte det. Det ska ni ha cred för. Men jag hoppas också att alla fortsätter och tycka det är lika kul med ett barn hela livet ut.

Ja.. det var allt från mig idag. Howdi.

250

Lekte med Jonna idag. Hon är fin.
Spenderade natten på landet. Det gjorde gott.
Imorgon är det jobb sen tar jag helg.

249

Love. Nämnde för ett tag sen hur mycket jag ville ha ett par Nektarinfärgade converse. Härromdagen så kunde jag inte vänta längre. Nu är dom MINA!
 
Notis till mig själv: Imorgon är det en ny dag..

248

Tittade på 21 jump street precis. Bra film för det första. Däremot fick jag chocken när självaste hunken Johnny Depp dyker upp mitt i allt. Minsta rollen han haft tror jag.
Änyhoo. Baby har kommit hem och vi har myst hela kvällen. Dock har ju min jobbvecka bara börjat så.. Time for bed!

247

DOM ÄR HÄR! ♥

246

Went a little crazy och klickade hem både det ena och det andra. Vad får ni se imorgon. Nighty!

245

Ska jag eller inte?

244

"Kurage är inte bara en fråga om att vara modig. Det är att våga göra det som är rätt, trots svagheten i vårat kött."
 
I drink to that!

243

Nu i helgen, medans jag svettades och slet på steget, så for mamman till ikea (utan mig?!). Men fick några tröst presenter iallafall. Ett urfint förkläde och en sikt, som ska hjälpa mig att skapa mina bakmästerverk.
 
Har inte konmmit på något bus än så länge.

242

Har precis tagit den skönaste duschen genom tiderna. Händer ikväll? Inte ett skit. Och skönt är väl det!

Nu har jag två dagar stegeborgsfritt. Vi får se vad jag hittar på för bus. Kakan joinar.

RSS 2.0