Smart

Hur glad blev jag inte när jag såg detta?

"Jag funderade på att ta en springrunda såhär på kvällskvisten efter att jag kom hem efter sushi och chips framför en film. Istället hamnade jag med kakor framför datan, på golvet i en ganska obekväm ställning, men ändå som en bekväm liten slappis. Det kallar jag för hälsosamt. Kakor är gott och gör mig glad, vilket bidrar till en stärkt livskvalite. Så äre." - Alice Blom, en smart kvinna.

Detta är något jag tänker på extra mycket när jag ser all träning-/kosthets. Visst är det bra med ett hälsosamt liv och att man ska tänka på sin kropp. Men vad är hälsosamt? Jag tränar 4 gånger i veckan och njuter av att äta gott. Kolhydrater som fett. Och jag vet att iaf 90 % av befolkningen gör det också. Jag dör hellre fet och lycklig än vältränad och livskvalitetslös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0